Nový most
9. 4. 2008
Nový most přes Labe
Prakticky třicet let před svým administrativním spojením se města Děčín a Podmokly začala zabývat otázkami přemostění Labe (nedostatky řetězového mostu), resp. Projekty na výstavbu nového mostu (již 1913 byl projednáván první návrh stavby mostu mezi Rozbělesy a Křešicemi). Když byl v roce 1933 postaven Tyršův most, načas se dopravní situace vyřešila. V důsledku intenzivního rozvoje automobilové dopravy po druhé světové válce se nové překlenutí řeky stalo nutností nejen pro samotnou děčínskou aglomeraci, ale také pro silniční spojení mezi východními a západními částmi severních Čech.
V roce 1979 byla zahájena výstavba nového mostu a roku 1985 přes něj byla odvedena část dopravní frekvence ve městě, zejména tranzitní přeprava. Čtyřproudý betonový Nový most je ve svém komplexu, zahrnujícím více než sto stavebních objektů, nejrozsáhlejším přemostěním Labe v Čechách (je napojen na estakády a na překlenutí části území samotného města). Most představuje hlavní stavbu přeložky silniční komunikace mezi Teplicemi a Libercem: silnice 1. Třídy (1/13) se stala hlavní osou silniční dopravy ve městě a současně začlenila Děčín do dálkové trasy spojující Podkrušnohoří s Podještědím, resp. Chebsko-karlovarskou aglomeraci se Severočeskou hnědouhelnou pánvi a s libereckou aglomerací.
V roce 1979 byla zahájena výstavba nového mostu a roku 1985 přes něj byla odvedena část dopravní frekvence ve městě, zejména tranzitní přeprava. Čtyřproudý betonový Nový most je ve svém komplexu, zahrnujícím více než sto stavebních objektů, nejrozsáhlejším přemostěním Labe v Čechách (je napojen na estakády a na překlenutí části území samotného města). Most představuje hlavní stavbu přeložky silniční komunikace mezi Teplicemi a Libercem: silnice 1. Třídy (1/13) se stala hlavní osou silniční dopravy ve městě a současně začlenila Děčín do dálkové trasy spojující Podkrušnohoří s Podještědím, resp. Chebsko-karlovarskou aglomeraci se Severočeskou hnědouhelnou pánvi a s libereckou aglomerací.