Starý most
Most Dr. Tyrše
Po otevření železniční dráhy z Prahy do Drážďan na levém labském břehu (1851) se přemostění řeky stalo pro město Děčín životně důležitou podmínkou. K výstavbě mostu založili zdejší obchodníci, průmysloví podnikatelé ( v čele s textilním továrníkem J. Münzbergem ze Starého Města) a hrabě František Antonín Thun akciovou společnost, která v letech 1853 - 1855 postavila řetězový most (Thun poskytl k budování předmostí část zámecké zahrady). Napojení území na pravém břehu Labe na železnici podnítilo rozvoj průmyslu a obchodu na celém Děčínsku.
Most, jenž nesl jméno císařovny Alžběty, byl jedním z největších řetězových mostů v Čechách. Vystavěla ho firma Schetz z Pirny podle plánů inženýra Wernera, který pozměnil původní projekt J. Schnircha (zmenšení rozpětí mezi pilíři.). Architektonickou úpravu mostu navrhl B. Grueber.
Když s rozvojem automobilové dopravy přestala konstrukce mostu odpovídat zvyšujícím se technickým nárokům i rostoucí frekvenci, bylo třeba nově řešit dopravní situaci ve městě. Ačkoli Děčínští usilovali o zachování řetězového mostu jako významné stavební památky a o výstavbu nového moderního mostu na některém z dalších míst, zvítězilo ekonomické hledisko státu: úsporné osazení nové konstrukce na pilíře demontovaného starého mostu. Nový most byl pojmenován na památku Dr. Miroslava Tyrše, významného děčínského rodáka.